Pesto ucierane w moździerzu tradycyjną włoską metodą



Jest wiele dań i produktów, które stricte kojarzą się z nam z kuchnią włoską.
Do jednej z nich nie wątpliwe należy pesto ! Pyszna bazyliowa pasta swoje zastosowanie znajdzie w wielu przepisach, a przygotowana w odpowiedni sposób dodatkowo podkreśli smak każdego dania.
Do tej pory pesto przygotowywałam za pomocą blendera (pewnie jak większość z was, bo szybciej i wygodniej ). Wszystkie potrzebne składniki wystarczyło wrzucić do wysokiego naczynia nacisnąć kilka razy bzyk bzyk blenderem i było gotowe
Tym razem postanowiłam, że poświęcę trochę więcej czasu na przygotowanie tego przysmaku i wiecie co ?! Nie żałuje, było warto !!
Mój przyjaciel, który czerpał kulinarną wiedzę od swoich włoskich przyjaciół podzielił się ze mną tym przepisem.
I chwała mu za to, bo od dzisiaj pesto będę ucierać w moździerzu!






Włosi nazywają je pesto genovese a żeby je przygotować potrzebujemy:
• 100 gr bazylii
• 40 gr orzeszków pini
• 100 gr. tartego parmezan (lub grana padano)
• 100 gr. oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
• 1 lub 2 ząbki czosnku
• 6 gr. Duża sól morska

Czosnek należy utrzeć w moździerzu z kilkoma ziarnami soli (należy kręcić moździerzem zgodnie ze wskazówkami zegara a tłuczkiem w przeciwną stronę).
Następnie dodajemy listki bazylii i kolejnych kilka ziarenek soli, orzeszki pini i ser.
Cały czas ucieramy pastę dodając po kropelce oliwy z oliwek.



Pesto możemy używać do przygotowania wielu dań.Moje dodałam do pełnoziarnistego makaronu i podałam z grillowanym kurczakiem (marynata: sól, pieprz, oliwa i balsamico), suszonymi pomidorami i jeszcze trochę balsamico do wykończenia dania.


Komentarze

Popularne posty