Proteinowe placuszki z domową polewą czekoladową


Do tej pory z masłem kakaowym spotykałam się najczęściej w produktach kosmetycznych.
Balsamy do pielęgnacji ciała czy włosów to najczęściej spotykany produkt z wykorzystaniem tego surowca.
Do momentu gdy na jednej ze stron ze zdrową żywnością trafiłam na produkt https://chocchick.com/.
Zamówiłam z ciekawości, bo właściwe czemu nie pomyślałam.
Rewelacyjny zapach urzekł mnie od razu.

Masło kakaowe zwane inaczej tłuszczem kakaowym lub olejem kakaowym ma podobne właściwości jak olej kokosowy. Może być używane przez wszystkich ponieważ nie uczula. 
Dobrze odnajduje się w kuchni. Swoim zastosowaniem wzbogaci nie jedną potrawę . Można na nim smażyć, gotować, piec, dodawać do smoothies czy rozpuszczać i przyrządzać pyszną domową czekoladę 😋
Jego zastosowanie jest praktycznie nieograniczone.

W mojej kuchni masło znalazło zastosowanie w domowej czekoladzie która była dodatkiem do proteinowych placuszków.




Do przygotowania placuszków będziesz potrzebować:


• 1 banan
• 2 białka
• 2 łyżki mleka roślinnego
• 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
• 1/2 łyżeczki cynamonu
• 1 i pół miarkę odżywki białkowej
• Pistacje nie solone do dekoracji



Białka ubij na sztywną pianę ze szczyptą soli.
Pozostałe składniki zmiksuj na jednolitą masę.
Dodaj ubite białka i wymieszaj delikatnie.
Masło kakaowego * rozgrzej na patelni.
Smaż placuszki ok 2 min z każdej strony na złoty kolor.


Do przygotowania polewy czekoladowej potrzebujesz:

• Masło kakaowe* https://chocchick.com/
• 1 łyżkę kakao
• 1 łyżkę syropu klonowego *

Aby przygotować polewę czekoladową w garnku zagotuj nie wielką ilość wody.
Umieść wystarczająco dużą miskę na garnku tak aby spód miski nie dotykał wody.
Rozpuść 1 łyżkę masła kakaowego*, następnie doadaj kakao i syrop klonowy cały czas mieszając.
Gotowe placuszki podawaj ze świeżymi owocami polane czekoladą i posypane pistacjami.













Smacznego :)


*** Masło kakaowe możesz zastapić olejem kokosowy a syrop klonowy dowolnym słodzidłem :)

Komentarze

Popularne posty