Pudding z tapioki i mango





Egzotycznie brzmiąca nazwa tapioka co to takiego i co można z tym zrobić?


Tapioka to skrobia z manioku, rośliny występującej głównie w Ameryce Południowej i Środkowej. Tapioka wyrabiana jest w formie mąki lub przezroczystych kuleczek. Nie ma smaku ani zapachu, nie zawiera cholesterolu i glutenu, za to jest źródłem lekkostrawnych węglowodanów. Jest hipoalergiczna, dzięki czemu może ją jeść praktycznie każdy.

 
Muszę się przyznać, że po tapiokę sięgnęłam z ciekawości. 
Internet aż huczy od pięknych przysmaków z wykorzystaniem tego produktu, postanowiłam również dać mu szansę i nie zawiodłam się.
Zrobiłam słodki, kleisty pełen jędrnych kuleczek waniliowy pudding z tapioki i mango.



Zostawiam przepis gdybyście również chcieli spróbować tego cuda.


Zagotować 2 szklanki wody.
Na wrzątek wrzucić 1/4 szkl tapioki, laskę wanili z ziarenkami i 2 łyżki cukru.
Gotować na małym ogniu co jakiś czas mieszając aby nie przywarło do dna garnka.

Gdy masa zacznie gęstnieć wyciągamy laskę wanili i dolewamy dowolne mleko do otrzymania odpowiedniej konsystencji. 
Tapioka jest gotowa gdy białe kuleczki staną się przezroczyste.
Tapiokę wymieszać z połową 
pokrojonego w kostkę mango. 
Pozostały owoc zblendować i wyłożyć na górę udekorować malinami i borówkami.
Smacznego :)







Komentarze

Popularne posty